A márkaépítés úri huncutság?

Egyes cégvezetők szerint a márka nem fontos, de jó ha van. Mások azt vallják, hogy ritkán kell, de akkor nagyon. És vannak olyan cégek, akik semmi mással nem foglalkoznak, csak márkaépítéssel és a kialakított márka ismertségének terjesztésével és jó hírnevének fenntartásával. A márkaépítés nem csak a nagy cégeknek jó üzlet, hanem magánszemélyeknek, mikro- és kisvállalkozásoknak is a siker és az eredményesség forrása lehet.

A szolgáltatások, az információgazdagság és a figyelemszegénység korát éljük. Minden személy és minden szervezet szolgáltatásokat végez még akkor is, ha gyártónak, vagy más üzleti tevékenységet végzőnek hívják. A tudásukból élő gazdasági szereplők is tudásukat szolgáltatásokká konvertálják, és a szolgáltatások értékesítéséből kívánnak jövedelmet elérni. Kotler marketing könyvéből tudjuk, hogy a szolgáltatások megfoghatatlanok és láthatatlanok. Nincs semmilyen lehetőség arra, hogy a szolgáltató szolgáltatását lehetséges vevőjének bemutassa. Márpedig a szolgáltatásokat megfoghatóvá és láthatóvá kell tenni, mert a lehetséges vevő a szemének és más érzékszervével rögzített információknak hisz.

A szolgáltatások megfoghatóvá és láthatóvá tételének eszköze a márka. A márka egyedi névvel azonosítható, valós és virtuális értékeket hordozó és ismertséggel rendelkező személy, szervezet, vagy termék. A vevők szeretik a márkás termékeket és bíznak bennük még akkor is, ha a termékek minősége nem minden vonatkozásban felel meg igényeiknek. A márka komponensei: a márkanév, a logó, az értékorientációt tükröző nyilatkozatok, termékeink és szolgáltatásaink csomagolása arra szolgálnak, hogy maradandó nyomot foglaljanak el a vevők gondolatvilágában, és profitot eredményező vásárlásra és újravásárlásra ösztönözzenek. A jól megépített márka növeli a cég értékét és bérbe is adható: a márka tulajdonosa saját márkaneve alatt más cégek termékeinek és szolgáltatásainak kiadója is lehet. A márka ezáltal passzív jövedelem forrásává is válhat.

Véleményünk szerint egy céget márkaépítés nélkül is lehet nyereségesen menedzselni, de egy vonzó márka kiépítésével és folyamatos ápolásával a megszerezhető jövedelem és nyereség nagyságrendekkel nagyobb lehet, mint nélküle. A márkaépítés ezáltal az üzlet intenzív fejlesztésének egyik fontos eszköze.

Posted in Blog
Online asszisztens
  • Szeretne konzultálni?
  • Érdeklődik valamilyen szolgáltatásunk iránt?
  • Árajánlatot szeretne kérni?
  • Támogatást kér termékünk használatához?

Vegye fel velünk a kapcsolatot.

Legutóbbi bejegyzéseink
Díjazott munkánk
Ajánlott weblapok
  • Munició – online kultúrális magazin
  • Rezsifaló.hu