Az Internet tévhitei

Az Internet szolgáltatásai: az ftp, a world wide web, az email és a chat gyorsan az üzleti kultúra részévé váltak. Azok a vállalkozások, akik jó marketingtervre építve saját szolgáltatásaikat az Internet adaptált szolgáltatásaival is kibővítették, növekvő árbevételt értek el, csökkentették költségeiket és az üzleti folyamatok ütemidejét, ezáltal teljesítményük megsokszorozódott. Azok a vállalkozások azonban, akik az Interneten való jelenlétüket rossz marketingtervre és tévhitekre alapozták, veszteségeket szenvedtek el.

Az Interneten való meggazdagodás receptje nagyon egyszerű: vegyél egy automatikus rendszert, növeld weblapod látogatottságát, építs közösséget, az érdeklődőket elégítsd ki tudással és információkkal, majd vedd rá őket, hogy vegyék meg a termékedet és a szolgáltatásodat, mert az úgy kell nekik, mint egy falat kenyér és ezután csak ömlik a pénz. A leírt folyamat roppant szellemes, és sok méz kerül a madzag végére: amíg Te a családoddal töltöd az időt, szórakozol, vagy alszol, addig automatikus rendszered a nap minden percében keményen dolgozik és termeli a pénzt.

A valóság ezzel szemben az, hogy a látogatottság növekedése valamilyen hirdetésen, vagy reklámon alapul, ami természetesen költségekkel jár. Ha nincs kompenzáló árbevétel, akkor veszteségek keletkeznek. A netes közösség ugyanakkor nem kíván mindenkinek és mindenkor fogyasztója lenni, alapvetően erre a célra megfelelnek a hagyományos üzletek. Az internetes közösségek egészen más céllal alakulnak, illetve spontán szerveződnek. Gyakori cél az azonos érdeklődés, az információszerzés és a segítségnyújtás.

Ha nincs személyes kapcsolatunk weblapunk látogatójával, akkor az Interneten keresztül első vásárlásra csak nagyon kis valószínűséggel kerülhet sor, mert a látogatóból hiányzik a bizalom. A bizalom az őszinteség, a becsületesség és a megbízhatóság talaján kifejlődő lelki beállítódás. Az üzlet márpedig bizalmon alapuló, személyes ügy. A bizalmat weblapunk nem tudja maradéktalanul megteremteni. Ha nincs bizalom, akkor nincs üzlet és nincs vásárlás sem. A bizalom vásárlásban betöltött fontos szerepét az is bizonyítja, hogy az üzletkötők és a tanácsadók az Internet korában többet vannak otthonuktól távol, mint akkor, amikor még nem volt Internet. Ha a bizalmat a látogatóban valahogy kiépítettük, akkor nincs akadálya az Interneten történő vásárlásnak, sem az újravásárlásnak. Sőt, az Internet adaptált szolgáltatásai által nyújtott többlet vásárlói érték hozzájárulhat hűséges vásárlókból álló közösség kialakulásához is, akik további vásárlókat toboroznak és ezáltal növelik üzletünk forgalmát.

Egy jó marketingtervre épülő internetes alkalmazás valóban megsokszorozhatja az üzleti teljesítményt, ha a vevőink érzik, hogy figyelünk rájuk, ha áldozatot is hajlandók vagyunk értük hozni és kellően rugalmasak vagyunk. A meleg emberi kapcsolatok az Internet korában ugyanolyan fontosak, ha nem fontosabbak, mint régen.

Posted in Blog
Online asszisztens
  • Szeretne konzultálni?
  • Érdeklődik valamilyen szolgáltatásunk iránt?
  • Árajánlatot szeretne kérni?
  • Támogatást kér termékünk használatához?

Vegye fel velünk a kapcsolatot.

Legutóbbi bejegyzéseink
Díjazott munkánk
Ajánlott weblapok
  • Munició – online kultúrális magazin
  • Rezsifaló.hu